Zocus
  • Over ons
  • Gemeenten
  • Zorgaanbieders
  • Ketenveldnorm
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoek

Een gebruiksvriendelijke applicatie

Voor zorgaanbieders én gemeenten

Van intakegesprek tot zorgregistratie

Inzicht in complete caseload

Contractbeheer, Zorginkoop en Verantwoording.

Zocus voor zorgaanbieders

Zocus richt zich op het slim organiseren en vereenvoudigen van IT in het sociale domein

Zocus biedt zorgaanbieders een innovatieve totaaloplossing om grip te hebben op de dagelijkse operatie. Van aanmelding, zorgregistratie en cliëntdossier tot en met het inzicht in caseload, productiviteit, contractbeheer en declaratie. De gebruiksvriendelijke software reduceert administratieve belasting,geeft real-time inzicht en stuurinformatie op alle niveaus en vervangt de wirwar aan applicaties die nu veelal in gebruik is.

Aanmelding

Zorgregistratie

Integraal clientdossier

Caseloadbeheer

Contractbeheer

Verantwoording en declaratie

Zocus in de praktijk

Bestuurders, teamleiders, cliëntondersteuners en controllers vertellen
over hun ervaring in de praktijk met Zocus

Zocus-voor-Bestuurders

Cees van der Wal
Bestuurder MEE Amstel & Zaan

Zocus-voor-Teamleiders

Sonja Vermunt
Teamleider MEE Amstel & Zaan

Zocus-voor-Cliëntondersteuners

Niels Gozems
Clientondersteuner MEE Amstel & Zaan

Zocus-voor-Controllers.jpg

Jacco Nieuwschepen
Concerncontroller MEE Amstel & Zaan

Grip op het sociale domein

Alle functionaliteiten in één applicatie beschikbaar

Aanbesteding & Zorginkoop

Met Zocus kunt u ondersteuningsdoelen gemakkelijk vormgeven en meetbaar maken voor zowel de interne bedrijfsvoering al naar externe opdrachtgevers.

Bij het definiëren van contracten in Zocus worden risico’s automatisch gesignaleerd. Hierbij wordt onder meer gekeken naar beschikbare capaciteit voor de uitvoering en cashflow bij de voorgestelde facturering.

Caseload beter beheren door te meten

Aanmelding & Cliëntprofielen

Bij de aanmelding worden direct alle cruciale gegevens éénmalig ingevoerd. Deze gegevens kunnen op de achtergrond automatisch worden doorgerekend in bepaalde zorgprofielen of arrangementen. Wachtlijstbeheer en doorlooptijd kunnen per team worden gemonitord.

Zocus bevat een geïntegreerde trainingsmodule waarin eigen trainingen kunnen worden beheerd inclusief deelnemerslijsten, aanwezigheidsregistratie tot en met de uit te printen certificaten.

Cliënt- & Caseloadbeheer

Zocus bevat een digitaal cliëntdossier waarin alle interventies en documenten rond de cliënt kunnen worden aangemaakt, geüpload en beheerd. Dezelfde gegevens hoeven nooit twee keer te worden ingevoerd.

Zocus maakt de caseloadzwaarte en caseloadomvang bij medewerkers of een (wijk) team inzichtelijk.

De specificatie van geboekte uren wordt op de achtergrond automatisch gemonitord bij de individuele verantwoording. Productiviteitsoverzichten geven gedetailleerd inzicht waar de beschikbare uren aan opgaan.

Inzicht leidt tot mee productiviteit in het sociale domein
Verbeter de performance in het sociale domein

Contractbeheer

Zocus geeft real-time inzicht in de verantwoording van uren, middelen en resultaten en geeft grip op de uitvoering en de bewaking van contractvoortgang. Met één druk op de knop is actueel gedetailleerde informatie beschikbaar.

De inzoommogelijkheid zorgt ervoor dat met de juiste lees- en schrijfrechten men van de geaggregeerde totalen tot op het diepste niveau kan kijken voor de onderliggende specificatie.

Verantwoording & Declaratie

Transparantie van prestaties en performance wordt steeds belangrijker voor de opdrachtgevers die financieren en beoordelen.

Zocus houdt na het uitvoeren van een evaluatie van een traject automatisch bij welke doelen wel, niet of deels zijn behaald. Op ondersteunersniveau, per team of voer de gehele organisatie zijn met één druk op de knop gegevens te tonen. Uiteraard is hierbij de mogelijkheid om te kunnen filteren op doelen en trajecten.

Minder bureaucratie in het sociale domein

Klanttevredenheid en resultaatmonitoring

Zocus kan de klanttevredenheid monitoren en inzichtelijk maken. Voor zowel opdrachtnemer als opdrachtgever. Samen met het bereikte resultaat van de geboden ondersteuning worden deze overzichten steeds belangrijker. De focus bij inkoop en aanbesteding  van zorg zal naar verwachting volledig opschuiven naar resultaatmonitoring. Zocus is daar op voorbereid en ingericht.

Ervaringen van klanten in het Sociale Domein

Drs. Cees van der Wal

“Ik heb nu het gevoel dat ik zicht en grip heb op alle aspecten van de bedrijfsvoering”

Drs. Cees van der WalBestuurder MEE Amstel & Zaan
Els van de Weijer - Lambers

“Eindelijk kan ik nu met één druk op de knop aan Gemeenten laten zien wat wij als mantelzorgorganisatie doen ”

Els van de Weijer - LambersManager Informele Zorg - MaatjeZ

Bespaar tijd en geld met Zocus

Bespaar tijd

HandelingTraditionele werkwijze
Zocus
Intakegesprek/verslag
9.000 uur
4.800 uur
Cliëntverdeling600 uurNvt
Overdacht ondersteuning2.000 uur
Nvt
Verslaglegging tijden ondersteuning27.000 uur
13.200 uur
Totaal38.600 uur
18.000 uur

Bespaar geld

HandelingTraditionele werkwijze
Zocus
Intakegesprek/verslag
€ 612.000
€ 326.400
Cliëntverdeling€ 40.800
Nvt
Overdacht ondersteuning€ 136.000
Nvt
Verslaglegging tijden ondersteuning € 1.836.000
€ 897.600
Totaal€ 2.624.800€ 1.224.000

Meer weten? Lees hier het blog over de business case.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

  • Marcel
    ZOCUS
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ZOCUS richt zich op het slim organiseren en vereenvoudigen van automatisering in het sociale domein.
Over ons
Gemeenten
Zorgaanbieders
Nieuws
Contact
Copyright © 2017 Zocus.nl | SaaS by GlobalOrange
  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
Scroll naar bovenzijde